close
CAFE OBSCURA
Corporate Design - Design

CAFE OBSCURA

Ik gaf advies aan Cafe Obscura over hoe de communicatie met de Cafe Obscura Community beter kon door beter gebruik van vormgeving en tekst. Ik maakte een hele nieuwe brand identity zodat de fonts en vormgeving beter aansloot bij het merk. Ik heb ook een design gemaakt voor een social media kalender voor de eigenaar om beter te kunnen focussen op wat er aankomt en wat meer duidelijkheid geeft over wat en wanneer je iets moet delen, zonder te hoeven twijfelen.

FONTS
Ik koos voor verschillende fonts omdat ik vond dat het beter bij het merk moest passen waardoor het professioneler en stoerder eruit kwam te zien. Ik gebruikte de Canaro voor normale tekst in 2 verschillende diktes (light en semi-bold) en voor sommige quotes en andere dingen die meer aandacht konden gebruiken, koos ik het font Dirrrty. Deze fonts werken heel goed samen en zijn prachtig!

 

LOGO ONTWERP
Ik koos een clean logo met alleen zwart en wit omdat dat de wensen van de klant waren maar ook omdat dat het best bij het merk pastte. Klein beetje geschiedenis: de camera obscura was de eerste camera dat ooit gemaakt is. Het was een doos met een gat erin. De doos met de O moet dat gat uitbeelden.

 

PLANNING
Ik maakte een planning voor social media. Deze heeft doelstellingen en moods zodat je niet uit het oog verliest wat en wanneer je iets kan delen. Ik hield rekening met het merk en waar het voor stond en dat was om een de loyale community te behouden.

BRAND IDENTITY
Ik maakte visitekaartjes en flyers. Het visitekaartje heeft een gat waar de O moet staan, wat weer voor het gat van de camera obscura staat.

SOCIAL MEDIA
Ik maakte heel veel social media plaatjes.

THE PROMISE
De pay-off/belofte van Cafe Obscura.


COMMENTS ARE OFF THIS POST